W środę (10 września 2014 roku) światło dzienne ujrzy jej odświeżona strona główna portalu Interia.pl, na której po raz pierwszy pojawi się nowe logo. Interia stawia na uporządkowanie, czytelność i informacyjność swojej kluczowej witryny.

Korzystanie z portali stało się jedną z naszych codziennych aktywności. To portale najlepiej ze wszystkich mediów zaspokajają istotne potrzeby współczesnego odbiorcy: uzyskania istotnych i wiarygodnych informacji, cennych porad oraz wyrażania swojej opinii czy komunikowania się z innymi osobami. Jednocześnie strona główna portalu musi podążać za oczekiwaniami bardzo szerokiego grona użytkowników i takie też założenia przyświecały twórcom nowej strony Interia.pl.

Naszym zamiarem było stworzenie strony, która w pełni odpowiada na potrzeby użytkowników. A oni oczekują przede wszystkim informacyjności, przejrzystości i czytelności strony głównej. Postawiliśmy sobie za cel stworzenie strony, która będzie jak najbardziej przystępna, a jej budowa będzie ułatwiać użytkownikom odnalezienie interesujących ich treści na portalu. Po ocenach, które uzyskaliśmy podczas badań fokusowych, możemy wnioskować, że zadanie to zostało wykonane. Na tym jednak nie poprzestajemy i nadal będziemy ulepszać nasz główny produkt, zgodnie ze zmieniającymi się oczekiwaniami użytkowników. Podczas prac nad nową stroną opracowaliśmy kilka ciekawych mechanizmów, które będziemy testować i sukcesywnie wdrażać
- mówi Krzysztof Fijałek, Dyrektor Wydawniczy Grupy Interia.

Podział na dwie części - informacyjną i life'stylową, jest zgodny z obecnym sposobem korzystania z portali przez użytkowników. Poprzez zwiększenie liczby newsów w lewej kolumnie, zyskała ona na znaczeniu. W ten sposób Interia podkreśla swój informacyjny charakter. Utrzymano dotychczasowy układ linków, które kierują do artykułów z serwisów: Fakty, Biznes, Sport. Ten schemat nadal bardziej odpowiada treściom o charakterze newsowym i, jak wynika z przeprowadzonych przez portal badań, jest on dla czytelników wciąż najbardziej przejrzystym sposobem prezentacji treści informacyjnych.

Z przeprowadzonych badań wynika, że nowa Interia spotkała się z przychylnością internautów i zyskała wiele pozytywnych opinii. Badania zrealizowane przez agencję badawczą Millward Brawn przy wykorzystaniu zarówno technik Eye tracking, jak i pogłębionych wywiadów.

Użytkownicy biorący udział w badaniu ocenili nową stronę Interii jako przejrzystą i intuicyjną. Jednocześnie dzięki niewielkim zmianom układu dotychczasowi użytkownicy Interii nie mieli trudności z odnalezieniem interesujących ich treści. Podkreślali oni, że nawigowanie po nowej stronie jest łatwiejsze i bardziej intuicyjne
- mówi pani Magdalena Fliśnik, badaczka z Millward Brown.

W dniu premiery nowej stronie głównej Interii po raz pierwszy użytkownicy zobaczą na niej nowe logo marki. Znak został zaprojektowany w taki sposób, aby podkreślić medialność i informacyjność Interii. Wypełniony wieloelementowym wzorem akcentuje różnorodność tematyczną strony głównej portalu. Również w ikonach nagłówka przewijają się elementy "patternowe", które bezpośrednio nawiązują do nowej identyfikacji wizualnej firmy.

Nowa strona Interii została dostosowana do rozdzielczości monitorów, z których korzysta obecnie większość internautów (1280 pikseli w szerszej wersji), jak również do mniejszych ekranów oraz urządzeń mobilnych (985 pikseli w wersji mniejszej). Strona jest równocześnie bardzo lekka, a jej załadowanie zajmuje mało czasu.

Do zwiększenia czytelności strony przyczyniło się ograniczenie liczby linków i ikon do tych, które są najczęściej wykorzystywane przez użytkowników. Natomiast nowoczesny i uproszczony nagłówek z ikonami pozwala na łatwiejsze zalogowanie się do takich usług jak poczta czy CZATeria. Pojawiły się również nowe formaty reklamowe naturalnie wkomponowane pomiędzy bloki tematyczne.

[Łukasz Szewczyk]