Wyskakujące okienka reklamowe potrafią doprowadzić do niemałej irytacji. Ich pomysłodawca postanowił napisać oficjalne... przeprosiny.

Jednym z najłatwiejszych, a zarazem najbardziej dochodowych sposobów na zarabianie w internecie są reklamy. Potwierdzenie można znaleźć zaglądając w sprawozdania finansowe gigantów, jak Google, czy Facebook - większość przychodów obie firmy osiągają właśnie z reklam. Jedną z najbardziej znienawidzonych przez internautów form reklamy są wyskakujące okienka. Nie powinno zatem dziwić, że ich twórca zdecydował się na oficjalne przeprosiny.

Ethan Zuckerman przyznał ostatnio: Napisałem kod, który otwierał nowe okno i wyświetlał w nim reklamę. Przepraszam. Nasze intencje były dobre (...) Zaczynam wierzyć, że reklama to jeden z grzechów pierworodnych internetu. Trzeba przyznać, że to bardzo odważne wyznanie obecnego dyrektora MIT Center for Civic Media.

Co więcej, Zuckerman nie szczędzi krytyki obecnego stanu globalnej sieci: Nie ma jednej właściwej odpowiedzi na pytanie, jak płacić za narzędzie, które pozwala nam dzielić się wiedzą, opiniami, pomysłami i zdjęciami słodkich kotów... ale po 20 latach internetu wspieranego przez reklamę łatwo zauważyć, że obecny model jest zły, zepsuty i powodujący rozpad.