W ostatnim kwartale 2014 roku sieć UPC Polska, największy operator telewizji kablowej w kraju, notuje wzrost ogólnej liczby abonentów. W ostatnich trzech miesiącach najbardziej wzrosła liczba użytkowników internetu.

W czwartym kwartale 2014 roku z usługi sieci UPC Polska korzystało 1,437 mln abonentów, co oznacza wzrost o 16,8 tys. abonentów. Na koniec czwartego kwartału liczba sprzedanych usług RGU wzrosła łącznie o 46,3 tys. do 2,755 mln.

UPC wciąż traci abonentów usług telewizyjnych. Na koniec grudnia 2014 roku z telewizji UPC Polska korzystało ponad 1,201 mln abonentów, co w ujęciu kwartalnym oznacza wzrost o 7,2 tys. abonentów. Z telewizji cyfrowej UPC korzysta już 918,8 tys. abonentów, co oznacza wzrost o 16 tys. abonentów. Natomiast z telewizji analogowej korzysta 282,6 tys. abonentów (spadek o 8,8 tys. abonentów).

Z szerokopasmowego internetu UPC Polska korzysta już 997,2 tys. abonentów, co oznacza, że w kwartale liczba abonentów zwiększyła się aż o 27,1 tys. abonentów. Dzięki stałym inwestycjom w rozwój cyfrowych usług, do poziomu 82,6 proc. wzrósł odsetek klientów korzystających z dostępu do internetu o szybkości 30 Mb/s i wyższej. Obecnie w zasięgu najnowocześniejszej sieci UPC Polska znajduje się ponad 2,7 mln gospodarstw domowych, które mogą korzystać z internetu o prędkości do 250 Mb/s i 300 Mb/s (w ofercie dla biznesu).

Z kolei z telefonu stacjonarnego UPC korzysta 556,4 tys. abonentów (wzrost o 12 tys. abonentów). Potrójną usługę (Telewizja + internet + telefon) wybrało już 34,3 proc. klientów.

Rok 2014 był dla UPC Polska rokiem przełomowych innowacji, takich jak wprowadzenie platformy Horizon, która oferuje dostęp do unikatowych funkcji i bogactwa cyfrowej telewizji, w tym ofert na życzenie jak MyPrime Filmy i Seriale. UPC kontynuowało strategię rozwoju mobilności swoich usług, wprowadzając m.in. Horizon Go, aplikację pozwalającą na oglądanie telewizji na urządzeniach mobilnych, także w zasięgu sieci darmowych hotspotów UPC Wi-Free. Wierzę, że nowoczesna sieć, oferująca najlepszej jakości internet i nowe produkty, wraz z działaniami zorientowanymi na zwiększanie satysfakcji klientów będą istotnymi czynnikami dalszego rozwoju UPC w kolejnych latach
- komentuje Ramiro Lafarga, prezes UPC Polska.

[Łukasz Szewczyk]