W jednej z australijskich szkół podstawowych nieopodal Sidney w czasie zajęć uczniowie poszczególnych klas grają w Minecrafta. Są oni bystrzy i komunikatywni - dokładnie takie dzieci, jakich spodziewalibyście się w dowolnej grupie dzieciaków w przedziale 8-11. Grupa ta różni się jednak od innych. Uczęszczają do niej dzieci z zaburzeniami w spektrum autyzmu, co powoduje u nich problemy z rozwojem relacji społecznych i komunikacją. Obserwując jednak ich poczynania w świecie wirtualnym możecie nie zauważyć nic specjalnego, co więcej, zajęcia te przekładają się również na ich zachowanie poza grą.
Nie jest to odosobniony przypadek. Od 2009 roku prócz podboju branży elektronicznej rozrywki Minecraft zjednał sobie sympatię nauczycieli, rodziców oraz dzieci cierpiących na autyzm. Według psycholog Victorii Todd Minecraft w unikatowy sposób dostarcza dzieciom informacji o świecie, dlatego też nauczyciele tak chętnie wprowadzają go do programu nauczania.