Włodarze giganta mają świadomość potencjału zakupów za pośrednictwem urządzeń mobilnych i zamierzają go wykorzystać. Firma przygotowuje się do wprowadzenia nowej formy reklam, które mają być wyświetlane właśnie na tabletach i smartphone'ach przy okazji wyszukiwania obrazów za pomocą Google'a.

Reklamy mają być dopasowane do treści wyszukiwanych przez użytkownika i wyświetlane będą pomiędzy paskiem wyszukiwarki a wynikami w postaci zdjęć. Inżynierowie zapowiadają, że pracy nad algorytmami przyświeca cel ułatwienia klientom zakupów. Służyć temu ma fakt dopasowania materiałów promocyjnych nie tylko na podstawie trafności produktów ale i możliwości szybkiego odbioru osobistego w lokalnych sklepach oraz weryfikacji dostępności towaru.

Zmiany są już widoczne dla użytkowników korzystających z wyszukiwarki w Ameryce, wkrótce jednak rozwiązanie ma zostać zaimplementowane do wszystkich urządzeń. Co sądzicie o takiej formie marketingu?