Do 76,6 proc. wzrósł odsetek Polaków korzystających z internetu - wynika z najnowszych danych NetTrack za pierwszy kwartał 2015 roku. Internauci najczęściej sprawdzają pocztę i robią e-zakupy, a największą część internautów stanowią osoby w wieku od 25 do 39 lat.

Jak pokazują dane Net Track za okres od stycznia do marca 2015 roku, z Internetu korzystało 76,6 proc. Polaków, czyli ponad 23,08 mln osób (w przeliczeniu na populację).

Nieco większą część korzystających z internetu (50,7 proc.) stanowią kobiety. Największą grupę stanowią internauci w wieku od 25 do 39 lat (36,3 %), następnie: od 15 do 24 lat (19,8%) oraz od 40 do 59 lat (33,9%) oraz osoby 60+ (10 proc.) Z sieci korzystają przede wszystkim osoby z wykształceniem średnim (39,7%), następnie z wyższym (29,6%), zawodowym (18,4 %) i podstawowym (12 proc.).

Najwięcej Polaków (98,2 proc.) z internetu korzysta "w domu". Poza domem z internetu korzysta 40,3 proc., natomiast mobilnie (w drodze, Wi-Fi) 29,1 proc. internautów.

Z internetu korzystamy głównie w celu skorzystania z poczty elektronicznej (84,7 proc.) oraz w celu zrobienia zakupów w sklepie internetowej (80,1 proc.). Ponad połowa internautów także kupuje lub sprzedaje na aukcjach (69 proc.), poszukuje informacji o markach i produktach (60,9 proc.), korzysta z rachunku bankowego (59,1 proc.) oraz porównuje ceny produktów (58,7 proc.).

Najpopularniejszymi strony, jakie internauci odwiedzili w ciągu miesiąca, były: Google (84,4 proc.), Allegro (73,8 proc.), YouTube (60,8 proc.), Facebook (58,9 proc.) oraz Onet (50,7 proc.).

[Łukasz Szewczyk]