Komórkowa sieć Play pierwszy kwartał 2015 roku zakończył liczbą ponad 12,685 mln użytkowników, z czego prawie połowa (6,132 mln) to klienci abonamentowi. Play osiągnął udział w rynku na poziomie 21,9% (wzrost o 2,6 p.p. rok do roku).

W pierwszym kwartale 2015 roku sieć Play w dalszym ciągu powiększał swoją bazę abonencką oraz ARPU (w stosunku rocznym), co przyczyniło się do dalszego wzrostu przychodów oraz zysku EBITDA. Za okres dwunastu miesięcy zakończony dniem 31 marca 2015 r. przychody zamknęły się kwotą 3 682 mln zł, co stanowi wzrost o 20,5% w porównaniu z okresem dwunastu miesięcy zakończonym w dniu 31 marca 2014 r. Udział abonentów kontraktowych w całkowitej bazie abonenckiej wzrósł do 48.3% w 1 kw. 2015 r. w porównaniu z 47.3% w 4 kw. 2014 r. i 45% w 1 kw. 2014 r. Wynik ten osiągnięto dzięki dalszemu znacznemu wzrostowi bazy abonentów kontraktowych, który stanowił 81% całkowitego wzrostu bazy abonenckiej w 1 kw. 2015 r.

Baza klientów Play wzrosła do 12,68 mln na koniec 31 marca 2015 r., co stanowi ok. 21.9% wszystkich raportowanych abonentów usług mobilnych w Polsce. Udział w rynku zwiększył się o 2.6 p.p. w porównaniu do 19.3% na dzień 31 marca 2014 r. Play pozostał liderem wśród klientów przenoszących swój numer (rynek MNP), osiągając udział w tym rynku na poziomie 50%.

Za okres dwunastu miesięcy zakończony dniem 31 marca 2015 r. skorygowana EBITDA zamknęła się kwotą 1 157 mln zł, co stanowi wzrost o 37% w porównaniu z okresem dwunastu miesięcy zakończonym w dniu 31 marca 2014 r. W samym 1 kw. 2015 r. skorygowana EBITDA wyniosła 323 mln zł, co stanowi wzrost o 12% w porównaniu z 4 kw. 2014 r. W 1 kw. 2015 do wzrostu skorygowanego wyniku EBITDA przyczyniły się znakomite wyniki w zakresie zwiększenia bazy abonentów kontraktowych, powiększając bazę klientów o 321 tys. klientów kontraktowych w 1 kw. 2015 r. w porównaniu ze wzrostem o 154 tys. w 1 kw. 2014.

- W pierwszym kwartale 2015 r. Play w dalszym ciągu odnotowywał świetne wyniki zarówno sprzedażowe jak i finansowe. Nasza baza abonencka wzrosła o 399 tys., dzięki czemu nasz udział w rynku zwiększył się do 21,9%, natomiast przychody zamknęły się kwotą 1 228 mln, co stanowi wzrost o 24,5% w porównaniu z 1 kw. 2014. Solidny wzrost potwierdza skorygowana marża EBITDA, która zwiększyła się do poziomu 26,3% - mówi J?rgen Bang-Jensen, prezes Play.

[Łukasz Szewczyk]