Podstawowym kryterium dla 41 procent respondentów jest cena jaką ponoszą za usługi komórkowe. Kolejne miejsce na liście zajmuje jakość połączenia (37 procent). Niemal co trzeci z przepytanych przez Ericsson bierze pod uwagę obsługę klienta u konkretnego operatora oraz oferowane przez niego pakiety usług.

Po 25 procent ankietowanych twierdzi, że przy wyborze operatora zwraca uwagę na konkretną ofertę lub jakość transmisji danych. Najrzadszym kryterium stosowanym przez konsumentów jest pozytywna opinia znajomych, korzystających z usług danego operatora (16 procent).

Raport Ericsson ConsumerLab dostarcza informacji dotyczących sposobów użycia technologii i usług mobilnych w wybranych krajach świata. Część poświęcona Polsce została stworzona na podstawie 1865 ankiet internetowych. Ankietowani są grupą reprezentatywną dla 21 milionów Polaków w wieku 15-69 lat, korzystających z internetu przynajmniej raz w tygodniu.

[Łukasz Szewczyk]