Podczas konferencji Code/Mobile dyrektor generalny YouTube, Susan Wojcicki poinformowała, że wkrótce w popularnym serwisie wideo, który wczoraj wprowadził obsługę filmów w 60 klatkach na sekundę zostaną wprowadzone usługi abonamentowe. CEO internetowego giganta nie ujawniła szczegółów, jednak zasugerowała jakich opcji można się spodziewać.

Jedną z nich będzie możliwość oglądania materiałów bez reklam. Krótkie, sponsorowane filmy wyświetlane przed rozpoczęciem wideo bywają irytujące, jednak to dzięki nim można korzystać z serwisu bezpłatnie. Susan Wojcicki chce dać wybór użytkownikom serwisu. Osoby, które zapłacą abonament unikną reklam, natomiast pozostali użytkownicy będą mogli oglądać filmy tak jak do tej pory.

Wielu użytkowników instaluje w swoich przeglądarkach programy blokujące reklamy, pozbawiając twórców działających na YouTube wynagrodzenia. Z tego powodu w planach jest wprowadzenie opcji płatnych subskrypcji, które byłyby odnawiane cyklicznie. W ten sposób użytkownicy mogliby wspierać swoich ulubionych autorów. Ponadto w ramach abonamentu otrzyma się dostęp do treści w lepszej jakości.

Susan Wojcicki nie podała dokładnego terminu wprowadzenia nowych usług, jednak zapewniła, że nastąpi to niebawem. Ceny również nie są jeszcze znane.