Z okazji 10 urodzin YouTube od 22 czerwca 2015 roku trzynastu najbardziej znanych youtuberów pojawi się na ulicach, dworcach i stacjach benzynowych w całej Polsce. Wideo promujące twórców i serwis YouTube będzie można zobaczyć przez miesiąc w 192 lokalizacjach sieci Screen Network.

YouTube, obchodzący w tym roku swoje 10 urodziny, jest obecnie najpopularniejszym medium wśród polskich internautów. Aż 92% z nich deklaruje, że przynajmniej raz w miesiącu skorzystało z YouTube (badanie IRCenter) - to prawie 17 milionów osób miesięcznie (dane Megapanelu). Nie dziwi więc fakt, że popularność serwisu wychodzi też poza ekrany komputerów - na 2. edycję Orange Video Fest by LifeTube, by spotkać się z ulubionymi youtuberami, przyszło ok. 10 000 osób. Teraz gwiazdy Internetu będzie można zobaczyć również w przestrzeni miejskiej na ekranach LED.

- Podobną kampanię Google dla swoich twórców zrealizował w Berlinie, Londynie i Nowym Yorku. Jednak poza tym takich inicjatyw jeszcze nie było - mówi Barbara Sołtysińska, prezes LifeTube. - Chcemy dotrzeć do osób, które nie zetknęły się jeszcze z kanałami twórców w naszej sieci - pokazać im, że kanały LifeTube to nie tylko rozrywka, ale też wysokiej jakości produkcje wideo o bardzo różnej i interesującej tematyce - tłumaczy Sołtysińska. I każdy znajdzie wśród nich coś dla siebie - dodaje.

Prowadzona kampania wiąże się też z wprowadzeniem przez LifeTube nowej usługi - wybrane fragmenty filmów z YouTube lub spoty przygotowane dla klientów będą od teraz dodatkowo promowane z wykorzystaniem Digital OOH w sieci Screen Network. - Coraz więcej marek dostrzega potencjał wideo w Internecie i decyduje się na działania na YouTube - wyjaśnia Sołtysińska. - Wykorzystanie Digital OOH w komunikacji pozwala dodatkowo zwiększyć zasięg, dotrzeć do innych grup odbiorców i łatwo połączyć internetowy świat YouTube'a z offlinem - podsumowuje prezes LifeTube.

Emisja spotów rozpocznie się 22 czerwca 2015 roku i potrwa przez 1 miesiąc (do 22 lipca 2015). Wideo będzie można obejrzeć na ekranach sieci Screen Network w 192 lokalizacjach w całej Polsce: w przestrzeni miejskiej, na dworcach PKP i na stacjach benzynowych Lukoil. Do akcji zostali zaangażowani najbardziej znani youtuberzy: Łukasz Jakóbiak, AbstrachujeTV, AdBuster, Cyber Marian, Karol Paciorek, LoveAndGreatShoes, Martin Stankiewicz, Radosław Kotarski (Polimaty), Red Lipstick Monster, Szparagi, Tube Raiders, Włodek Markowicz, Maciej Dąbrowski (zDupy). - Staraliśmy się wybrać różnych twórców, aby pokazać jak największy przekrój przez wszystkie kategorie i tematy wideo dostępne w kanałach naszej sieci - komentuje Sołtysińska.

Oprócz twórców zrzeszonych w sieci LifeTube w spotach pojawiają się też informacje-ciekawostki o samym serwisie YouTube: "Każdego dnia YouTube odwiedza więcej użytkowników niż cała populacja Europy", "W każdej minucie na YouTube zamieszczane jest ponad 100 godzin wideo", "W zeszłym roku liczba reklamodawców na YouTube zwiększyła się o ponad 1000%" i wiele innych.

[Łukasz Szewczyk]