Mike Rayner, pełniący funkcję dyrektora technicznego oddziału pracującego nad PC-tową wersją gry Gears of War 4 podzielił się właśnie nowymi informacjami na temat swojego projektu. Pierwszą rzeczą, o której zapewnili twórcy ze studia The Coalition to nowe ustawienia graficzne dla komputerowych graczy. Tytuł ma być w stanie wykorzystać w pełni zalety współczesnych komputerów osobistych, co pozwoli graczom na osiągnięcie świetnej grafiki.

Jak chwalą się twórcy, komputerowa edycja gry będzie najlepszą dostępną edycją tytułu. Wyróżniać ma się optymalizacją oraz możliwością wykorzystywania procesorów wielordzeniowych. Wszystko to ma zostać osiągnięte przy pomocy silnika Unreal Engine 4.

Kolejną ważną wiadomością jest informacja o braku blokady liczby klatek na sekundę wyświetlanych w trybie Single Player. Ponadto, według Raynera produkcja wykorzystywać ma tekstury w możliwie najwyższych rozdzielczościach, przy czym w przypadku niektórych elementów otoczenia może to być nawet rozdzielczość 4K. PC-towi gracze otrzymają funkcję rozdzielczości dynamicznej, dzięki czemu rozgrywkę będzie można prowadzić na monitorach panoramicznych. Gra będzie wyposażona we wbudowany benchmark.

Gears of War 4 zaoferuje również możliwość wyłączenia funkcji supersamplingu. Maksymalną wartość skalowania dynamicznego gracze będą mogli ustawić samodzielnie, dzięki czemu w momentach, w których będzie ono wymagane, otrzymamy zadowalającą płynność, przy jednoczesnym zachowaniu jakości wymaganej przez użytkownika.

Przypomnijmy, że debiut produkcji zaplanowany jest na 11 października i oprócz komputerów osobistych pojawi się również na konsolach Xbox One.