Jak wynika z raportu pt. "Tradycyjna telewizja nie ma szans na sukces w sieci" najchętniej oglądanymi materiałami video w internecie są te o charakterze rozrywkowym.

Są one częściej wybierane przez mężczyzn (81 proc.) niż kobiety (70 proc.). Jak w takim razie Polacy widzą przyszłość w Internecie? Zdaniem Polaków przyszłość sieci należeć będzie do usługi VOD - wideo na żądanie. Wyniki badania pokazują, że tradycyjne kanały wideo są wypierane przez nowoczesne techniki takie jak VOD czy telewizję internetową na żywo.

Najchętniej oglądanymi przez Polaków materiałami są te o charakterze rozrywkowym, aż 75 proc. respondentów wybiera takie nagrania. Na drugim miejscu plasują się wideo informacyjne, a na trzecim poradnikowe. Internet ma nie tylko bawić, rozśmieszać i pozwolić odprężyć się po ciężkim dniu pracy, ale również dostarczać w przystępny sposób najświeższe informacje. Nagrania newsowe częściej oglądają respondenci w wieku 50 lat i więcej niż młodzież w wieku 15-18 lat. Znaczące dla Polaków są również materiały o charakterze poradnikowym, które chętniej oglądają kobiety (62 proc.), niż mężczyźni (52 proc.).

Wykres Wideoonline1wyrres 1

Co będziemy oglądać w przyszłości w internecie? Ponad 1/3 badanych nie jest w stanie wskazać, do jakiej usługi wideo będzie należała przyszłość Internetu, 36 proc. respondentów uważa, że usługa VOD - video na żądanie, zdominuje w przyszłości sieć internetową. Wyniki raportu pokazują również, że najmniej popularne okazują się tradycyjne kanały TV z transmisją na żywo na stronie internetowej. Tradycyjne kanały wideo są wypierane przez nowoczesne techniki takie jak VOD czy telewizję internetową na żywo.

Wykres Wideoonline2 Wykres 2

Nikogo chyba nie zdziwi fakt, iż 70 proc. badanych korzysta z Internetu codziennie lub prawie codziennie. Jedynie 9 proc. respondentów korzysta z sieci raz w tygodniu bądź jeszcze rzadziej. Kto ogląda materiały video w Internecie? Mężczyźni częściej niż kobiety oglądają nagrania zamieszczane w sieci oraz osoby młode w wieku 15-18 lat (91 proc.). Ponad połowa badanych osób w wieku 50 lat i więcej, korzysta z Internetu w celu obejrzenia materiałów wideo.

Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie Newsrm.TV przez ośrodek badania opinii publicznej IQS 96! w dniach 19.05-21.05.2015 r. z wykorzystaniem ankiety internetowej techniką RTS na próbie 1000 polskich internautów w wieku 15 lat i więcej dobranej w sposób losowo-kwotowy. Raport można pobrać ze strony newsrm.tv.