Firma z Mountain View może czuć się bardzo pewnie na rynku indyjskim. Jak podają najnowsze analizy dokonane przez firmę Strategy Analytics, pod kontrolą systemu Android pracuje w Indiach aż 97% urządzeń mobilnych. Google nie ma więc praktycznie konkurencji w tym kraju - przynajmniej na chwilę obecną.

Zarówno urządzenia pochodzące z lokalnej produkcji jak i te sprowadzane z Chin niemal w całości mają na pokładzie system operacyjny stworzony przez Google. Najlepiej wśród nich sprzedają się produkty Samsunga, LG, Sony oraz HTC. Ogromna popularność Androida z pewnością wynika tu przede wszystkim z dużej rozpiętości cen urządzeń, które z niego korzystają.

Smartphone'y z Androidem można kupić zarówno za kilkadziesiąt, jak i kilka tysięcy dolarów. Tańsze urządzenia wciąż cieszą się w Indiach dużą popularnością, więc w oczywisty sposób pozostawiają w tyle konkurentów takich jak Apple, które w tym roku może pochwalić się zaledwie 2,4-procentowym udziałem w rynku urządzeń mobilnych. Jak stwierdził w ostatnim czasie sam Tim Cook, rynek Indii nie jest obecnie na tyle rozwinięty, aby sprawdził się w nim biznesowy model jego firmy.