Grupa Wirtualna Polska wprowadza nowe logo i identyfikację wizualną, podkreślając zmiany zachodzące w spółce. Rebrandingowi towarzyszą wdrożenie nowej strony głównej WP oraz kampania wizerunkowa.

Po integracji zespołów WP i o2 wzmocnionych ekspertami z rynku, udało nam się zbudować internetowy "dream-team"; zwartą organizację zorientowaną na realizację naszej misji - bycia przewodnikiem Polaków po wirtualnym świecie - i osiąganie wyznaczonych przez akcjonariuszy celów biznesowych. Jestem dumny z tego, co udało nam się osiągnąć w tak krótkim czasie. Dziś możemy przedstawić pierwsze efekty wspólnej pracy. Niestety, tylko te, które są widoczne na zewnątrz. Awangardowy wygląd strony głównej i jej nową polityką wydawniczą, nowoczesne, a jednocześnie nawiązujące do naszych korzeni logo i nową kampanię reklamową, w której stawiamy na śmiały, kreatywny przekaz
- mówi Jacek Świderski, Prezes Zarządu Grupy Wirtualna Polska.

Nowe logo pozycjonuje WP jako dynamiczną markę - lidera. Podkreśla jej nowoczesność, nawiązując przy tym do tradycji, do polskości.

Naszym znakiem graficznym mówimy: WP to odważna, innowacyjna marka. To także polska marka. Zmieniając logo, produkt, język komunikacji realizujemy naszą misję. Chcemy być partnerem pierwszego wyboru dla Polaków, dostarczając im angażujące informacje, rozrywkę, usługi i inspirując w podejmowaniu codziennych decyzji
- wyjaśnia Marta Czartoryska-Żak, VP ds. Marketingu, Komunikacji i PR Grupy WP

Wprowadzeniu nowego logo towarzyszy kampania wizerunkowa pod hasłem "Wszystko, co ważne, dzieje się w Polsce. W Wirtualnej Polsce". Przekaz ma ugruntować w odbiorcach przekonanie, że dzięki WP mogą oni w pełni uczestniczyć w bieżących wydarzeniach w kraju i na świecie. Wirtualna Polska gwarantuje im ciągły dostęp do najważniejszych informacji, prezentując je w optymalny i nowoczesny sposób.

W komunikacji WP stawia na odważny przekaz. Wykorzystane hasła korespondują z bieżącymi wydarzeniami, a na formatach reklamowych, podobnie jak na nowej stronie głównej, eksponowane są przykuwające uwagę zdjęcia.

Działania reklamowe, których grupą docelową są osoby w wieku 25-49 lata, obejmują prasę, radio, kino, telewizję, internet oraz outdoor i potrwają do połowy października.
Nowe logo opracowała Agencja BNA/ Brand New Attitude. Kreacja i koncepcja kreatywna kampanii - Agencja Scholz & Friends Warszawa.


Zmianę logo sprzężono ze zmianą strony głównej WP (www.wp.pl). Po raz pierwszy portal internetowy tak radykalnie odchodzi od dotychczasowego sposobu prezentacji kontentu. Użytkownik ma przed sobą przejrzystą stronę, z modułowym układem, kategoryzacją informacji - od wiadomości, sportu, finansów, po lifestyle i ciekawostki - z silną ekspozycją zdjęć i dużą typografią.

Oderwaliśmy się od myślenia o SG przez pryzmat linków, schematu mającego już ponad 15 lat. Stworzyliśmy stronę, która ma trzy natury: szybką i newsową, opiniotwórczo-magazynową a, kiedy trzeba, jest jak TV; mówi dynamicznym, efektownie zmontowanym obrazem. Interdyscyplinarny zespół wydawców czuwa nad jej jakością, aktualnością, elastycznością. Zmieniamy nasz core'owy produkt pod wieloma względami: designu, ergonomii, user experience, rozwiązań reklamowych
- wyjaśnia Michał Brański, VP Strategia w Grupie WP.

Nowa strona główna prezentuje treści za pomocą obrazu i multimediów. Gradacja kontentu i jego blokowa ekspozycja zwiększają użyteczność oraz przejrzystość strony. SG oparto na scrollowaniu, co pozwala użytkownikowi na jej "odkrywanie" i korzystanie z przyzwyczajeń wyniesionych z mobile oraz serwisów społecznościowych.

WP ma teraz swój charakter. To był nasz cel. Złamaliśmy stereotypy, bo chcieliśmy zmienić myślenie o portalu. Prezentować treści w nowy, mocny sposób, bez kompleksów. Z rozmachem, nasyconymi kolorami, dużymi zdjęciami. Jeśli coś się stało, nasi użytkownicy będą o tym wiedzieć i będą czuli, że są w centrum wydarzeń. Chcemy sprawiać, by codziennie byli ciekawi tego, co znajduje się za kolejnym przesunięciem myszki
- podkreśla Adam Plona, Dyrektor Departamentu Rozwoju Produktu w Grupie WP.

[Łukasz Szewczyk]