Telewizja Polsat podpisała przedwstępną umowę zakupu 100% akcji radia Muzo.FM za 4,3 mln zł. Powstaje zintegrowany projekt muzyczny Grupy Polsat o szerokiej dystrybucji telewizyjnej, radiowej i internetowej.

Muzo.fm, które 20 października 2014 roku zastąpi radio PiN, to rozgłośnia regionalna dostępna w 11 największych miastach w Polsce, a w jej zasięgu znajduje się ok. 5 mln słuchaczy. To nowy muzyczny projekt o profilu popowo-rockowym tworzony wspólnie z zespołem telewizji Muzo.tv. Radiem kieruje Marcin Bisiorek, jednocześnie szef telewizji Muzo.TV.

O nasze kolejne, po uruchomieniu kanału Muzo.TV, przedsięwzięcie w obszarze muzyki, dzięki któremu tworzymy zintegrowany i kompleksowy projekt muzyczny "Muzo" na wszystkich platformach dystrybucji treści: telewizji, radia i Internetu
- mówi Maciej Stec, Członek Zarządu Telewizji Polsat.

Nowe radio będzie ściśle współpracować zarówno z telewizją Muzo.TV, jak i serwisem muzo.pl, a synergie zostaną osiągnięte m.in. w następujących obszarach: marketingu projektu "Muzo", wspólnej redakcji, dystrybucji treści muzycznych na wszystkich polach eksploatacji.

Zakup radia i wieloplatformowy projekt "Muzo" wpisują się w naszą strategię bycia liderem rozrywki w Polsce, realizowaną poprzez tworzenie i dostarczanie najatrakcyjniejszych treści. Teraz także w obszarze muzyki nasi klienci będą mieli dostęp do swoich ulubionych utworów zarówno w domu, jak i poza nim, na dowolnie wybranym urządzeniu
- mówi Dominik Libicki, Prezes Zarządu Cyfrowego Polsatu.

Celem nowego właściciela jest osiągnięcie udziału w rynku słuchalności na poziomie 1% w ciągu roku od startu nowej stacji.

Za sprzedaż reklam w Muzo.fm odpowiedzialne jest Biuro Reklamy Polsat Media.

[Łukasz Szewczyk]